torsdag den 13. februar 2014

Teaterkoncerten - et interview

Af Laura Bøgelund Gravesen og Mona Nourbakhsh


Igen i år leverede SG en fantastisk teaterkoncert, som har vakt stor begejstring hos både familiemedlemmer, lærere og elever. I den anledning har vi spurgt nogle elever om, hvad de især godt kunne lide ved teaterkoncerten, og vi kan kun konkludere, at de rosende ord blandt kommentarerne dominerer.
Mette Helene Meldhede:
Jeg synes, at det var et rigtig fedt show med masser af gode numre. Især når der var mange på scenen gav det en virkelig fed effekt. Jeg var også ret positivt overrasket over, at de formåede at underholde os i to timer, for det føltes slet ikke som så lang tid.
Cecilie Hannah Sørensen:
Det var rart at se at alle eleverne på gymnasiet havde mulighed for at stille op og underholde til koncerten, om de så havde en specielt talent eller ej. Det var super fedt og der var god indlevelse under hele stykket fra alle, helt klart en fantastisk og inspirerende oplevelse.
Thea Victoria Mønster Westergaard:
Jeg synes, teaterkoncerten var rigtig rigtig god. Jeg var virkelig positivt overrasket over det musikalske talent vores skole besidder. Allerede sang nummer to -Langebro - gav et rigtigt stort indtryk på mig og rørte virkelig noget i mig. Jeg kunne virkelig godt lide det gennemgående tema, der - hvis jeg fik fanget det korrekt - var noget undertrykkelse og frisættelse. Kulisserne mindende mig om noget fra filmen Metropolis med den undertrykkede arbejderklasse under jorden, som faktisk på en måde er utrolig aktuel. Derudover havde teaterkoncerten nogle mere voksne elementer indblandet, der indblandede nogle utrolig sensuelle scener, der var med til at provokere og rykke nogle spørgsmål og reaktioner i en. Jeg synes virkelig teaterkoncerten opnåede et højt niveau i betragtning af, at det er et gymnasiestykke. Rigtig flot stykke arbejde som både elever og lærere har lagt i forestillingen.
Yasemin Yavari:
Jeg synes det var helt vildt godt! Specielt fordi det var i samarbejde med produktionsskolen, så formåede de at skabe nogle helt vilde og overdrevne rammer for forestillingen! Og det var tydeligt at se, at det var de samme mennesker bag den som sidste gang, da lærer Mette KPs ønsker om de vilde erotiske slaskedyr var skildret!
Maja Sonne Steenberg:
Jeg synes det var rigtig godt! Kulisserne og kostumerne var rigtig flotte og meget gennemførte. Solisterne, samt alle andre, gjorde det rigtig godt og er meget talentfulde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar