søndag den 1. december 2013

Jeg er glad.

Af Hr. Glad


Livet er smukt, livet er skønt, livet er livligt, sådan lyder det fra hr. glad hver morgen. 
Hvorfor altid så megen pessimisme rundt i hjørnerne? Jeg er generelt altid i godt humør, på nær når jeg er i dårligt humor selvfølelig... Prøv at tænk over hvad mennesket kan udrette med glæde som drivkraft; ingen trang til krig eller vild med dans. Hvis vi værdsatte livets gang, i stedet for hele tiden at ændre på samme - vi kan jo aldrig få nok. Stop op og nyd det som egentlig er til, først derefter kan vi komme skridtet videre, og opnå uendelig skønhed. Jeg siger ikke at jeg er tilfreds med alt på jord, nej langtfra, men jeg vælger at fokusere på det gode, og derpå bekæmpe det der er mindre godt. Jeg elsker som basis alt i mennesket, og tror dermed at alle mennesker er gode et eller andet sted, nogle skal blot rettes lidt ind. Derfor bliver budskabet herfra: Elsk den næste som du selv vil elskes. Du har nok hørt det før fra en anden glad mand, som deler samme tro på mennesket som jeg. Hr. glad ønsker jer alle en dejlig dag, og husk at selv ledelsen på Solrød gymnasium er dejlige og fortjener anerkendelse. Jeg er anonym, men jeg kan afsløre at jeg minder om manden på nedenstående billede: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar