søndag den 1. december 2013

Jeg er træt.


Af Den Sure Dame. 


Jeg er træt. Utrolig træt faktisk. Det fede er bare, at jeg helt selv kan bestemme, hvordan jeg vil opfatte den følelse. Er den god eller dårlig? Og behøver det overhovedet være dårligt, hvis den er dårlig? Hvad er dårligt? Jo, nu skal du høre. Inden jeg brækker mig, kan vi passende bede Sartre om at lukke røven, og ringe til Codan for at få sin krigsskadeerstatning udbetalt.
 Hvad i alverden tænkte Friis & Moltke på, da de tegnede Solrød Gymnasium? Gangene er lavet så smalle, at de kun kan skabe problemer. Udover det, kunne man fristes til at tro, at der til hvert frikvarter er pålagt en Facebook begivenhed, med denne ordlyd i beskrivelsen: ”Så sker det igen i dag. Kl. 12.10 mødes vi ude foran A15 til et lille hyggeligt socialt arrangement. Pga. pladsmangel kan det være nødvendigt, at vi spreder os ned igennem gangen til scenen og videre ud i kantinen. Som altid skal i huske at kigge så underligt i kan på forbipasserende, der bliver irriteret over, at i står, hvor i står. De forstår desværre ikke hyggen i, at en stor gruppe mennesker, står midt i det hele og snakker, lige når pausen slutter.” 

Der er også noget andet. Jeg kan dog ikke finde ud af, om det irriterer eller fryder mig. Du kender dem selv, med mindre det er dig selv, for så kender du dig ikke. De har deres storhedstid i gymnasiet, og de bruger utallige kræfter på at være som dem de er blevet, i skyggen af de andre der har siddet på magten i længere tid. Kravene for at være med er få. Her følger en liste nummereret efter vigtigheden:
  1. 100+ likes på dit Facebook profilbillede
  2. Tjekket arbejde. Første prioriteterne er selvfølgelig vores kære Abercrombie & Fitch, mens nummer to er på en in café. Hvis du går på Solrød Gymnasium er McDonald’s selvfølgelig også inkluderet under ”tjekket arbejde”. Hvis du har mere end en time til arbejdet fordi du synes, at det er fedt at kunne sige, at du arbejder på strøget, opfylder du også kravet i denne kategori.
  3.  Æbler på alle dine ting.
  4.  Du skal fandme ikke knalde med en, der ikke har lige så mange likes som dig, på sine Facebook billeder.
  5. Hvis du er dreng skal du sværge, og have besvær med at få plads til dine arme. Hvis du er pige, skal du gå som en der er træt af tilværelsen, med en ryg som en 90-årig.
  6.  Du skal ikke følge for meget med i timerne.
  7.  Du kan lyrikken i alle de hippe Rn’B sange. 


Hvis du føler dig stødt, skal du nok deliberere omkring, hvorvidt du vil blive ved med at være sådan. Hvis det er dig selv der har læst det her, er der dog håb endnu. Typen der bliver omtalt her, er nemlig for highbrow til at læse Metusalem.

Noget der også irriterer mig, er når nogen gør mig opmærksom på hvor irriterende noget er. Herefter er jeg konstant opmærksom på sujettet. Muligvis har jeg selv lige medvirket til det. I så fald, udtrykker jeg hermed min kondolence.

Og til dig, Sartre. Hvordan har du overhovedet tænkt dig, at jeg skal tage stilling til at opfatte dette som noget der passer mig?

Med venlige hilsner
Den trætte

PS Drenge, lad være med at tømme en halv dåse ”1 MILLION” deo ud over jer selv hver morgen.  Vi får ondt i hovedet, og i får alligevel ikke fisse af det. 

4 kommentarer:

  1. Hej METUSALEM
    Kan jeg på nogen måde komme i kontakt med denne "sure dame"?
    Hun har en interessant udstråling, som kan inspirere mig i et kommende projekt.

    Med venlig hilsen

    Anna Sperling

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna, har du en email som jeg kan kontakte dig på? Jeg kan nemlig ikke give dig den sure dames navn inde på Metusalem, da hun jo er anonym. Der ud over synes jeg at det lyder spændende, så jeg er næsten sikker på at hun ikke vil have noget imod det.
      Mvh. Meike Sørensen, redaktør på Metusalem.

      Slet
    2. Hej Meike
      Det lyder rigtig fint!
      Du kan med hendes accept sende hendes e-mail til mig, på avonsperling@gmail.com.

      Slet
  2. Hej frk. "sure dame" Jeg kunne også godt tænke mig at lave et interview om denne negativitet, da vi har et projekt kørende! :-)
    Du udtrykker virkelig dine følelser flot, og det er meget i øjnefaldende! :D
    Håber du kan! :-)

    SvarSlet