mandag den 20. april 2015

Månedens SG'er: Rasmus Frederik Henningsen Mai

Af Freja Meiltoft Ovesen og Rasmus Kvistgaard Boelsmand

Du har set ham på gangene. Du har undret dig. Du har ønsket dig hans hår. Du har hørt ham growle til OD-koncerten sidste år. Du har ønsket dig at høre ham growle hver dag siden OD-koncerten sidste år. Men hvem er han? Metusalem er gået i et dybdegående interview med ham for at kunne svare på alt det, I alle sammen har gået og undret jer over!  

Rasmus Frederik Henningsen Mai, 1.b, 18 år, Lille Skensved.
”Min stærkeste side er nok at få folk i godt humør. Jeg er god til at underholde folk. Eksempelvis OD-koncerten, hvor jeg tabte mine briller inden for de første 10 sekunder”, siger Rasmus Mai, da vi spurgte ham, hvorfor han selv troede, at han var i hele skolens søgelys. I kender ham primært fra OD-koncerten, hvor han og hans band blandt en masse akustisk musik var de eneste, der skrottede de bittersøde kærlighedshymner og gik i flæsket på publikum med et cover af Killing In The Name af Rage Against The Machines. 
Rasmus udtaler, at de valgte sangen ”fordi vi syntes det kunne være cool at fyre den af på scenen, elsker selv metal og rock, så det gav mig og bandet en undskyldning for at opføre os som galninge og samtidig give folk et fedt show”. Bandet er meget sporadisk aktive, men planlægger et stort comeback efter eksamensperioden. Rasmus Mai drømmer om en dag at kunne leve af musikken, hvilket ikke burde kræve de store anstrengelser, da han er indehaver af Guds egen gave: ”Jeg var født med den enestående egenskab at kunne lyde som satan selv. Enten det, eller også tror jeg bare, at jeg kan growle, alle vennerne er dog uenige og vil helst have jeg stopper med det”. 
Last but not least – spørgsmålet, I alle har brændt inde med de sidste 8 måneder. Hvor længe har det taget ham at gro sit hår? ”Jeg har haft manken i omtrent 4 år, og er kun blevet klippet en gang i mellem, for det meste det satans pandehår. Det værste på denne planet for mit vedkommende er medvind”.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar