torsdag den 12. februar 2015

Anmeldelse: 2015 - indtil videre

Af Meike Sørensen


2015 (dvs. Januar og ganske få dage af februar), hvordan går det egentlig? Dette spørger jeg mig selv om, en tirsdag eftermiddag, hvor jeg er blevet bedt om at skrive en anmeldelse af netop dette. Vi befinder os få dage inde i februar. Det er en stearinlysegnet eftermiddag, hvor jeg gentagende gange på vej hjem, har været ved at falde over mine egne ben, grundet det centimeter tykke lag sne som Københavns Kommune ikke har valgt at fjerne, i de 4-5 timer sneeriet har stået på. Himlen er blå – det er godt. Sneen må siges at lyse landskabet op uden for. Men alt i alt må jeg desværre indrømme at januarmåned kun akkurat har bestået med et slasket 02. 2015, derimod, må, fremtidsudsigterne taget i betragtning, række ud efter langt højere niveauer når vi rammer foråret og de glade solskinstimer.   

Men ud over Januar, hvordan går det så med 2015?
d. 31 Januar skrev jeg, som så mange andre, pligtskyldigt følgende ting ned på en liste:
1. Jeg vil drikke mindre i 2015.
2. Jeg vil ikke ryge mere i 2015.
3. Jeg vil lade være med at bruge penge på irrelevante ting i 2015.

Og set tilbage på mine decembervisioner, var de om muligt en kende optimistiske. For hvem overholder nogensinde sine nytårsforsætter? Halvvejs inde i januar havde jeg:

1. Været fuld op til flere gange på en uge. 
2. Røget cigaretter.
3. Brugt over halvdelen af min SU på ting som jeg ikke kan huske. Kebab måske? Øl? Kantinemad? KAFFE?

Hovedpointen i dette må uomtvisteligt være, at 2015 måske ikke er kommet så godt fra start som muligt. Dog må fremtidsudsigterne (forår og sommer, yes please) være med til at trække dette år op på hele 5 ud af 5 metusalemmer. Tomorrow never knows, skrev The Beatles en gang, i sangen af samme navn, og man må hertil sige, at optimismen ikke må fejle – heller ikke i januar. Metusalem opfordrer derfor JER til at komme med de bedste og de værste historier fra 2015. Intet er så skridt at det ikke er godt for noget (bare se på De Unge Mødre).




Ingen kommentarer:

Send en kommentar